torsdag 20 december 2007

-Loppisfynd och annat smått och gott-

Mamma var och hälsade på igår och berättade då vad dem hade gjort på dagis för pyssel (där hon arbetar) och hon tyckte att jag också skulle göra en. Så sagt som gjort satte jag mig o klippte och klistrade och fick till en mille ängel att hänga i granen:P

Idag har jag spenderat dagen med att fara med min pappa till B där han skulle opereras. Först lämnade vi av pappa och sen åkte vi till min kära farmor för lite fika och mys en stund. När farmor sen skulle iväg på ärenden så for jag och G (pappas sambo)iväg till erikshjälpen först och senare dollar store. Hittade massor av fynd och detta är mitt första! En vit liten kvist i plast att ha i min egen gjorda vas i köket:)


Hittade också dessa 2 små sötnosar bland loppisfynden! 2 underbara värmeljus lyktor att ha i köket. och priset sedan ska man knappt tala om, 10 kr styck(!!)



-Ljuslyktor och skål, Underbara vita ting-

Denna lilla skålen var jag bara tvungen att ha när jag såg den! Så otroligt sockersöt och jätte lämplig att ha choklad och annat smått o gott i. Den fick sin plats på köksbordet bland det andra myset:)


nu var ju detta en extremt dålig bild, men den föreställer iaf mönstret på min nya duk. Det är nog linne och siden i duken och extremt fin kvalite på den. Kommer passa jätte fint på köksbordet!

2 gammla burkar inhandlades också till att ha granris i! Det luktar så extremt gott om det så var tvungen att få in lite mer än bara granen. Till burkarna hör också glaslock så att man kan använda dem till annat när dem inte tjänar som vaser:)


Köpte dessa 2 ljustakarna också! Tyckte dem var så enkla men endå så vackra att jag bara måste ha dem! Älskar verkligen ljus och allt som hör till. Det gör mysfaktorn i ett hem att ha tända ljus.

Köpte 2 sådana hära också att hänga på gardinen när dem nya kommit upp (köpte nya underbara gardiner idag! bild kommer när dem är upphängda) Tyckte dem var riktigt söta och billiga(!!) Så dem får en plats dem med:)
Hoppas alla andra haft en lika givande dag som jag haft:)

Inga kommentarer: