måndag 17 december 2007

Träffa Tomten!


I förrgår var vi på en mysig Skogspromenad! Extremt mysigt var det, marschaller hela vägen in i skogen och när vi kom fram så var en eld tänd! Det var vid en gammal kålarstuga en gammal farbror klär ut sig till Jultomten och ger alla barn godis, och detta har han gjort i en herrans massa år. Och den här heljen som var var det dags igen. Vi skulle självklart dit så M fick träffa tomten en sväng:) han tittade inte så mycket på tomten som ni ser på bilden under, han var mer intresserad av godispåsen tomten höll i handen;) Extremt mysigt gjort var det och man fick rejäla julkänslor i kroppen av snön som låg kvar i skogen, den varma elden och tomten som satt och önskade god jul. Det kommer att göras om fler gånger!










Kolla in den fina huvudbonaden jag har;) Jag är ju en sådan person som aldrig lärt mig att ta på mig en mössa, så jag var tvungen att dra sjalen runt huvudet under skogspromenaden. Men när vi kom fram var där så varmt och mysigt så då behövdes den knappt längre.
Underbart mysigt säger jag bara att det var, det gav mig julkänslor som hette duga:) så nu får julen gjärna komma till oss tre! Så min lilla prins får öppna sina julklappar, äta köttbullar och sova riktigt gott på julaftonsmorgonen innan gröten blir:) God jul på er alla!

Inga kommentarer: